سفارشات خود را برای بالا 100 هزار تومان را با پیک رایگان تجربه کنید

پینگ پنگ؛ حاصل خلاقیت افسران بریتانیایی

پینگ پنگ؛ حاصل خلاقیت افسران بریتانیایی

پینگ پنگ یا تنیس روی میز ورزشی است که به صورت دو یا چهار نفره قابل اجرا می باشد. جریان این بازی شامل ارسال توپی سبک از یک سمت میز به سمت دیگر با استفاده از راکتی کوچک است. میز این بازی به وسیله توری کم ارتفاع به دو بخش مساوی تقسیم می شود. در تنیس روی میز بازیکنی برنده میدان است که موفق شود حریف را در پاسخ به ضربات خود ناکام گذارد و امتیاز بالاتری کسب نماید؛ به این صورت که یا حریف توپ برگشتی را به اوت بفرستد، یا توپ در مسیر برگشت به تور مقابل حریف برخورد کند و به زمین بازیکن نرسد و یا حریف نتواند توپ را برگرداند.

تعیین کننده قوانین ورزش تنیس روی میز، فدراسیون بین المللی تنیس روی میز (ITTF) می باشد که در سال 1926 این ورزش را به طور رسمی تاسیس کرده است. این فدراسیون با 226 عضو موفق شد تا در سال 1988 تنیس روی میز را به عرصه ورزش های المپیکی وارد کند.

تاریخچه تنیس روی میز

ابداع کنندگان پینگ پنگ افسران ارتش بریتانیا در هند بودند که در دهه 1860 یا 1870 میلادی، نسخه ابتدایی این ورزش را قانون گذاری کردند و سپس آن را به انگلستان برده و پینگ پنگ تبدیل به ورزشی رایج در این کشور شد؛ به طوری که در زمان ویکتوریا به عنوان سرگرمی بعد از ناهار شناخته می شد.

اولین مسابقات رسمی تنیس روی میز که به صورت جهانی برگزار شد در سال 1929 و در لندن بود. در سال 1921 انجمن تنیس روی میز انگلیسی و در سال 1933 انجمن تنیس روی میز ایالات متحده تاسیس شد.

تنیس روی میز از چه قوانینی پیروی می کند؟

فدراسیون جهانی تنیس روی میز در سال 2000 و پس از اتمام المپیک سیدنی، با استفاده از تجربیات چندین ساله خود و برای جذب بیشتر بازیکنان و تماشاچیان به این ورزش، اقدام به تغییر برخی قوانین نمود. از جمله این تغییرات، جایگزینی توپ های 38 میلی متری با توپ های 40 میلی متری در اکتبر 2000 بود که در نتیجه آن مقاومت هوایی توپ افزایش یافته و از سرعت ضربات کاسته شد. این اصلاح قطر توپ ها در پاسخ به استفاده بازیکنان از رویه هایی با لایه اسفنجی ضخیم و سرعتی بود که پیگیری جریان بازی را برای تماشاچی تقریبا غیرممکن می کرد.

یکی دیگر از تغییرات اعمال شده توسط ITTF، جایگزینی سیستم امتیازدهی از 21 به 11 و کاهش تعویض توپ از 5 امتیاز به 2 امتیاز بود که در سال 2001 اعمال شد. نتیجه این تغییر افزایش سرعت و بالارفتن هیجان بازی بود. در ادامه این تحولات، فدراسیون تنیس روی میز، اقدام به اصلاح قوانین مربوط به سرویس کرد تا رالی ها طولانی تر شده و بازیکن نتواند توپ را در هنگام زدن سرویس مخفی کند.

برای اجرای بازی پینگ پنگ چه تجهیزاتی لازم است؟

پینگ پنگ یا تنیس روی میز ورزشی است که به صورت دو یا چهار نفره قابل اجرا می باشد
ابداع کنندگان پینگ پنگ افسران ارتش بریتانیا در هند بودند
برای اجرای بازی پینگ پنگ چه تجهیزاتی لازم است؟

توپ پینگ پنگ

براساس قوانین بین المللی که به طور یکسان بر تمام بازی های رسمی اعمال می شود، توپ پینگ پنگ باید توپی کره ای شکل با قطر40 میلی متر باشد که حدودا 2.7 گرم وزن دارد. توپ پینگ پنگ باید قابلیت پرش تا ارتفاع 26-24 سانتی متری و عبور از تور 30.5 سانتی متری را داشته باشد. از سال 2015 و پیرو الزام فدراسیون جهانی تنیس روی میز، مقرر شد تا به جای توپ های سلولوئیدی از توپ های پلیمری استفاده شود که متناسب با رنگ میز و محیط اطراف آن سفید یا نارنجی رنگ بوده و لایه نهایی آن مات باشد. کیفیت توپ براساس سیستم رتبه بندی ستاره ای تعیین می شود که از 1 تا 3 متغیر است. در مسابقات رسمی تنها توپ هایی می توانند مورد استفاده قرار بگیرند که مورد تصویب فدراسیون جهانی تنیس روی میز قرار گرفته و این تصویب بر روی توپ چاپ شده باشد.

میز پینگ پنگ

میز پینگ پنگ در واقع همان زمین بازی می باشد که ابعاد آن معادل 2.74 متر طول، 1.52 متر عرض و 76 سانتی متر ارتفاع می باشد. این میز با توری به ارتفاع 15.25 سانتی متر زمین مسطح و تیره و مات بازی را به دو قسمت مساوی تقسیم می کند. این میز تنها در صورتی مورد تائید فدراسیون جهانی تنیس روی میز قرار می گیرد که از جنس چوب یا مشتقات آن باشد. البته برخی از این میز ها از جنس بتن هستند که غالبا در مکان های عمومی و غیر رسمی جایگذاری شده اند.

راکت پینگ پنگ

راکت مورد استفاده در بازی پینگ پنگ، متشکل از رویه ای لاستیکی است که در یک یا دو طرف راکت به کار گرفته می شود. ابزار بازی پینگ پنگ در اصطلاح ITTF راکت، در  بریتانیا bat و در ایالات متحده و کانادا paddle گفته می شود. همچنین بخش چوبی راکت را تیغه می گویند که طول آن 17 سانتی متر و عرض آن 15 سانتی متر است. در هر طرف راکت، معمولا یک تا هفت لایه چوب و یا چوب پنبه، فیبر شیشه ای، فیبر کربن، فیبر آلومینیوم و کوولار استفاده می شود. از جمله محبوب ترین چوب ها Limba، Balasa، Cypress و Hinoki می باشد.
سایت ورزکالا تنوع بی شماری از انواع محصولات مرتبط با ورزش پینگ پنگ، از جمله دسته ، چوب و رویه دارد که نیازهای تمامی بازیکنان در همه سطوح را برآورده کرده و کیفیت فوق العاده ای را با قیمت های مناسب برای بازیکن به ارمغان می آورد. اگر قصد خرید محصولات تنیس روی میز را دارید، از فروشگاه ورزکالا غافل نشوید.
واتساپ
ایمیل
لینکدین
تلگرام
فیس بوک

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 − 1 =

سبد خرید
بدلیل نوسانات قیمت ارز قبل از خرید لطفا قیمت را با مرکز تماس ورزکالا به شماره 02166475791 چک بفرمایید
بدلیل نوسانات قیمت ارز قبل از خرید لطفا قیمت را با مرکز تماس ورزکالا به شماره 02166475791 چک بفرمایید
فروشگاه
0 موارد محصول
حساب کاربری من