سفارشات خود را برای بالا 100 هزار تومان را با پیک رایگان تجربه کنید

دارت؛ ترکیبی از دقت، مهارت و ظرافت

دارت؛ ترکیبی از دقت، مهارت و ظرافت

پرتاب نیزه های کوچک به سمت دایره ای ثابت شاید در ابتدا چندان جذاب به نظر نرسد، اما کمتر کسی است که این ورزش را، که البته جنبه تفریحی و سرگرمی آن نیز بسیار پررنگ است، تجربه کرده و از آن لذت نبرده باشد. دارت ورزشی با سابقه تاریخی است که در زمان های گذشته با ابزار و قوانین متفاوتی اجرا می شد اما امروزه یک بازی استاندارد است که قوانین معین و تخته ای با شکل خاص دارد.

منشا ظهور این بازی کشورهای انگلیس و ایرلند هستند و ورزش دارت توسط این کشورها به سایر مردم جهان از جمله مردم کشورهای مشترک المنافع، بلژیک، آلمان، هلند، ایالات متحده و کشورهای اسکاندیناوی آموزش داده شده است.

ساختار تخته دارت

الیاف سیزال یکی از باکیفیت ترین متریالی است که در تخته های دارت به کار می رود که البته به نسبت تخته هایی از جنس چوب پنبه و چوب کبریتی، قیمت بالاتری دارد. این فیبرها انواع مختلفی دارد که کشورهای آفریقا، برزیل و چین آن ها را تامین می کنند. از نظر ابعاد، تخته دارت می بایست قطری معادل 451 میلی متر داشته و به 20 بخش شعاعی تقسیم شود. تفکیک هر بخش از ورق فلز به وسیله سیم فلزی یا نواری نازک انجام می شود. هرچه این سیم های جداکننده نازک تر باشد، احتمال برخورد دارت ها با آن ها کمتر می باشد و بنابراین نازکی این سیم ها در تخته دارت، نقطه قوت محسوب می شود. بر سطح تخته دارت اعدادی از جنس همین سیم های نازک درج شده اند که سیستم امتیاز دهی در این بازی را مشخص می کند. در تخته های دارتی که کیفیت چندان موردقبولی ندارند، اعداد امتیازدهی به صورت چاپی بر سطح تخته درج شده اند.

انقلاب در ورزش دارت زمانی اتفاق افتاد که تکنولوژی در مسیر سیر صعودی و تساعدی خود، نگاهی هم بر دارت داشت و این حیطه را هم همگام با تمام حیطه های زندگی بشر، دچار تحول کرد. در اواخر دهه 70 میلادی، تخته های دارت الکترونیکی به بازار معرفی شد که دارای کامپیوتری هستند که به صورت الکترونیکی امتیازها را ثبت می کند و انواع مختلف و متنوعی از بازی ها را پوشش می دهد. ساختار تخته دارت های الکترونیکی شامل روکش های پلاستیکی و سوراخ های کوچک است که با پرتاب دارت به سمت تخته و تماس با صفحه فلزی، کامپیوتر امتیاز بازیکن را ثبت می کند و به این ترتیب اختلافات ناشی از خوانش امتیازها برطرف شده و ورزش دارت محبوبیتی بیش از پیش مخصوصا در ایالات متحده آمریکا یافت.

ساختار تخته دارت

ساختار سوزن دارت

سوزن دارت مدرن از نوکی تیز، اژدر جلویی و برجسته، شفت و قسمت انتهایی بال تشکیل شده است. در دارت میله ای فولادی در دو طول 32 یا 41 میلی متر به کار رفته است. در ساختار برخی از دارت ها، برای افزایش چسبندگی و کنترل، میله فولادی به صورت کنگره دار و یا پوشش دار طراحی می شود.

ساختار سوزن دارت

استانداردهای دارت

مطابق نظر فدراسیون دارت (WDF) ارتفاع مرکز تخته از زمین باید 1.73 سانتی متر باشد و فاصله پرتاب کننده تا تخته دارت 2.37 سانتی متر است. اگر شما هم از طرفداران این ورزش فوق العاده جذاب و اعتیارآور می باشید، با مراجعه به فروشگاه ورزکالا می توانید انواع لوازم مورد نیاز برای این بازی از جمله تخته دارت و سوزن دارت را با بالاترین کیفیت و قیمت مناسب تهیه کنید. فراموش نکنید که مشاورین و متخصصین ورزکالا در حیطه های مختلف ورزشی در تمام مراحل خرید کالا، آماده راهنمایی شما هستند. پس با ما در تماس باشید!
واتساپ
ایمیل
لینکدین
تلگرام
فیس بوک

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 × یک =

سبد خرید
بدلیل نوسانات قیمت ارز قبل از خرید لطفا قیمت را با مرکز تماس ورزکالا به شماره 02166475791 چک بفرمایید
بدلیل نوسانات قیمت ارز قبل از خرید لطفا قیمت را با مرکز تماس ورزکالا به شماره 02166475791 چک بفرمایید
فروشگاه
0 موارد محصول
حساب کاربری من