سفارشات خود را برای بالا 100 هزار تومان را با پیک رایگان تجربه کنید

وبلاگ

آیا اسکیت بر قد کودک تاثیری می گذارد؟

والدین که همیشه نگران سلامت کودک خود و عوامل تهدید کننده آن هستند، در زمان خرید کفش اسکیت برای کودک خود به دنبال یافتن نکات منفی هستند تا در صورت برجسته یا زیاد بودن مضرات، اجازه اسکیت سواری را به کودک خود ندهند تا سلامت او در خطر قرار نگیرد. از جمله این نگرانی ها در خصوص رشد قد کودک است. بعضی از والدین نگران هستند که اسکیت سواری رشد قد کوتاه را متوقف کرده و یا برعکس، باعث رشد شدید قدی شود.

ابتدا در پاسخ به این سوال که آیا اسکیت سواری خطری دارد باید گفت که بله! مثل تمام ورزش های دنیا و حتی مثل تمام فعالیت های روزمره، اسکیت سواری هم ممکن است کودک شما را در معرض آسیب های قرار دهد. اما تهیه اسکیت های با کیفیت و مخصوصا لوازم ایمنی مرغوب، این آسیب دیدگی را تا حد ممکن کاهش می دهد.

اما در خصوص تاثیر اسکیت بر قد، از آنجا که در اسکیت سواری فرد به طور دائم پاهای خود را برای ایجاد اثر کششی حرکت می دهد و با توجه به اینکه به طور منظم و در طولانی مدت این کار انجام می شود، می تواند در بلندی قد کودک اثرگذار باشد. علاوه بر رشد قد، اسکیت اندام کودک شما را متعادل و متناسب کرده و شکاف های بدنی را پر می کند. البته مهم ترین عامل تعیین کننده در قد افراد، ژنتیک آن هاست و در کنار آن تغذیه و ورزش قرار می گیرد. محیط هم تا حدودی بر رشد قدی تاثیر داشته و مثلا اگر کودک در محیط آلوده ای بزرگ شود، این مسئله می تواند منجر به کوتاهی قد او شود.

انجام منظم اسکیت باعث افزایش توده عضلانی شده و بر سلامت استخوان و سطح تناسب اندام اثر مثبت دارد و در طول زمان ممکن است ظرفیت افزایش قد را در کودک فعال کند. حتی اگر باعث افزایش قد نشود، بهبود توده عضلانی و شکل کلی بدن که نتیجه قطعی این ورزش است، باعث می شود تا ارزش امتحان کردن را داشته باشد.

افراد قد بلند و اسکیت سواری

به طور قطعی مشخص نیست که آیا اسکیت سواری برای افراد قد بلند سخت تر است یا خیر، اما این افراد برای راحت تر اسکیت کردن، می توانند ترفندهایی اجرا کنند. به عنوان مثال، کفش هایی با پاشنه بلندتر انتخاب کنند و برای حفظ تعادل خود، دست دیگری را بگیرند. افراد قد بلند برای حرکت کردن به نیروی بیشتری نیاز داشته و در نتیجه حفظ تعادل برای آن ها دشوارتر است. همچنین وزن بالاتر هم حفظ تعادل را با چالش مواجه می کند. افراد با قد بلندتر و وزن سنگین تر، زمان بیشتری برای گرم کردن و تولید نیروی کافی نیاز داشته و در پایین نگهداشتن سرعت و دستیابی به کنترل که فاکتورهای اسکیت سواری ماهرانه است، با مشکل روبرو هستند.

به طور کلی اسکیت نه تنها هیچ ضرری برای کودکان ندارد، بلکه به تعادل، هماهنگی و راه رفتن بهتر کمک کرده و بهبود گردش خون و کاهش سطح استرس و در نتیجه ارتقا سلامت کلی بدن را در پی دارد. چند نمونه از فواید اسکیت سواری را در زیر مرور می کنیم.

وضعیت بدنی بهبود یافته

اسکیت سوارانی که در حین اسکیت حالت بدنی خود را در شکل صحیح و اصولی حفظ می کنند، قد بلندتری داشته و با صاف نگه داشتن ستون فقرات، از مشکلات درد کمر جلوگیری می کند. حفظ وضعیت بدنی به ویژه در افراد کوتاه قد اهمیت بسیار زیادی دارد چرا که تعادل در مفصل ران و پاها امکان ایستادن، الگوهای حرکتی و تمرینات تنفسی را مهیا می کند.

آموزش تعادل

تمرین تعادل و دستیابی به آن باعث می شود تا خطر سقوط و آسیب دیدگی به حداقل برسد. این تمرینات به سادگی و در یک فضای باز قابل انجام است. مثل تمام فعالیت های ورزشی، نوشیدن مداوم آب در اسکیت سواری اهمیت زیادی دارد.

آموزش هماهنگی

در اسکیت سواری کودک می آموز که چگونه حرکات اجزای مختلف بدن را با هم هماهنگ کند که این مسئله علاوه بر تناسب اندام، بهبود قدرت، انعطاف پذیری، استقامت پاها و حفظ سلامت قلبی و عروقی را به دنبال دارد. ترکیب کردن تمرینات مقاومتی با تمرینات پیلاتس در برنامه روزانه، تناسب اندام را تقویت می کند. هر اسکیت بازی که بتواند چابکی و مهارت های تعادلی خود را بهبود ببخشد، می تواند از مزایای این عرصه بهره مند شود.

راه رفتن بهتر

تعادل، هماهنگی و قدرت عضلانی که نتیجه اسکیت سواری منظم است، باعث بهبود راه رفتن می شود. اگر اسکیت سواری از سنین 5-6 سالگی آغاز شود فرصت رشدی زیادی برای کودک فراهم می کند. تعادل خوب و تقویت مچ پا از فواید اسکیت سواری منظم می باشد.

بنا براین از جمع بندی مطالب بالا این طور برداشت می شود که اگرچه اسکیت تاثیر قطعی در بلند قد شدن کودک شما ندارد اما به عنوان یک فعالیت کششی با تحرک بالا، منجر به بهبود وضعیت بدنی شده و از این طرق ممکن است در افزایش قد تاثیر گذار باشد. اما اسکیت به هیچ وجه باعث کوتاه قد شدن کودک شما نخواهد شد.

همچنین همانطور که گفتیم احتمال افتادن و آسیب دیدن کودک در حین اسکیت سواری وجود دارد که با استفاده از لوازم ایمنی محکم و با کیفیت، محکمکردن بند های کفش اسکیت و اسکیت سواری در محیط های هموار و بدون مانع، این احتمال خنثی می شود.

در صورتی که قصد خرید اسکیت بچگانه برای کودک خود را دارید، می توانید به سایت ورزکالا مراجعه و از بین تنوع محصول موجود، اسکیت موردنظر خود را پس از بررسی ویژگی ها و مقایسه با سایر اسکیت ها سفارش دهید. ورزکالا به عنوان تامین کننده و واردکننده اصلی اسکیت، تمامی برند های روز دنیا را پشتیبانی کرده و اسکیت ها را در بالاترین کیفیت و در نسخه اورجینال، با قیمت مناسب آماده فروش دارد.

همچنین در صورتی که هرگونه سوالی در خصوص اسکیت و کفش اسکیت مناسب برای خود یا کودکتان را دارید، می توانید از مشاوره تیم تخصصی ورزکالا که سال هاست در عرصه آموزش اسکیت فعالیت کرده و تجربه و دانش زیادی کسب کرده اند، استفاده کنید.

واتساپ
ایمیل
لینکدین
تلگرام
فیس بوک

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

8 − 7 =

سبد خرید
بدلیل نوسانات قیمت ارز قبل از خرید لطفا قیمت را با مرکز تماس ورزکالا به شماره 02166475791 چک بفرمایید
بدلیل نوسانات قیمت ارز قبل از خرید لطفا قیمت را با مرکز تماس ورزکالا به شماره 02166475791 چک بفرمایید
فروشگاه
0 موارد محصول
حساب کاربری من