سفارشات خود را برای بالا 100 هزار تومان را با پیک رایگان تجربه کنید

آموزش سریع اسکیت برد

یادگیری-اسکیت-برد-2

یکی از هیجان انگیزترین ورزش‌های حال حاظر ، ورزش اسکیت برد سواری است که افراد مختلف در سطوح مبتدی تا حرفه‌ای می‌توانند به این ورزش بپردازند و آن را یاد بگیرند.

ورزش اسکیت برد بسیار مفرح  و پر هیجان بوده و در بین جوانان و نوجوانان طرفداران زیادی دارد. و روز به روز به طرفداران آن اضافه می‌شود.

لازمه‌ی یادگیری این ورزش ، داشتن مهارت فردی ، علاقه و تعادل است. در صورتی که فرد این سه مهارت را داشته باشد، به راحتی می‌تواند این ورزش را فرا بگیرد.

به طور کلی اسکیت برد وسیله‌ی ورزشی است که از یک تخته‌ی مسطح به صورت چند لایه تشکیل شده است که 4 عدد چرخ با استفاده از قطعاتی مختلف به آن متصل شده است. هر یک از این قطعات نقش خاصی را در حرکت اسکیت برد ایفا می‌کند.

آموزش تخته اسکیت برد

در ابتدا اسکیت برد مورد علاقه‌ی خود را تهیه کنید. برای این منظور می‌توانید از مقاله آموزش خرید اسکیت برد استفاده کنید تا بتوانید به راحتی اسکیت برد مناسب خود را انتخاب و خریداری کنید.

پیشنهاد ما برای خرید اسکیت برد برای سطح مبتدی ، انتخاب یک اسکیت برد ارزان قیمت است تا در صورتی که در حین یادگیری ، به اسکیت برد آسیب وارد شد ، ضرر مالی کمتری را متحمل شوید.

در هنگام تمرین و یادگیری اسکیت برد به انتخاب کفش بسیار دقت کنید زیرا استفاده از کفش مناسب تاثیر بسزایی در یادگیری و روند پیشرفت شما خواهد داشت .

در هنگام شروع یادگیری ممکن است به دلیل نداشتن تعادل بارها به زمین بخورید و دچار آسیب شوید بنابراین برای کاهش صدمات وارده بهتر است از کلاه ایمنی و لوازم ایمنی مناسب در هنگام تمرین استفاده کنید.

انتخاب مکان مناسب برای بازی و تمرین از دیگر نکات مهم است تا علاوه بر سهولت در یادگیری ، احتمال آسیب دیدگی نیز به حداقل برسد. بهتر است برای شروع یادگیری ، محل‌هایی را انتخاب کنید که دارای ارتفاع کم و سطوح صافی هستند.

در این مقاله راهکاری آسان و بسیار کاربردی برای یادگیری که سال‌های متمادی ازآن استفاده می‌شود را معرفی می‌کنیم.

یکی از برندهای مشهور که بسیاری از دوست داران ورزش اسکیت برد به آن علاقه مند هستند. اسکیت برد المنت است که دارای طرح‌های مختلف و بسیار جذابی است. برای مشاهده و خرید انواع اسکیت برد برند element بر روی دکمه زیر کلیک کنید.

ایستادن برروی اسکیت برد

ایستادن روی اسکیت برد - ورزکالا

برای یادگیری اسکیت برد، نحوه‌ی ایستادن شما بر روی اسکیت برد بسیار مهم می‌باشد.

 هنگام ایستادن بر روی اسکیت برد راست دست بودن (regular) و چپ دست بودن (goofy) نیز بسیار حائز اهمیت می‌باشد.

ابتدا شما باید پایی را که با آن راحت‌تر هستید و همچنین تعادل و قدرت بیشتری روی آن دارید را  بر روی اسکیت برد قرار دهید. 

برای مثال وقتی پای چپ شما بر روی اسکیت برد قرار می‌گیرد به این معنا می‎باشد که شما regular هستید. و هنگامی که پای راست شما بر روی اسکیت برد قرار می‌گیرد  به این معناست که شما goofy هستید.

راه‌های دیگری هم برای ایستادن صحیح بر روی اسکیت برد وجود دارد. که شما ورزشکاران عزیز می‌توانید چگونگی آن را به مرور زمان و با کمی تمرین یاد بگیرید.

تشخیص قرار گرفتن پای چپ یا راست بر روی تخته اسکیت:

  • روش اول : شما معمولا از کدام پا برای شوت کردن توپ استفاده می‌کنید؟ زمانی که می‌خواهید توپ را شوت کنید یک پا تعادل شما را ، و پای دیگر حرکت را برقرار می‌کند. پایی که برای شوت زدن استفاده می‌کنید به دلیل تسط بیشتر بهتر است که در عقب اسکیت برد قرار بگیرد.
  • روش دوم: شما می‌توانید برای تشخیص پا از پله استفاده کنید . این روش به این صورت است که دقت کنید برای بالا رفتن از پله، اولین پایی که بر روی پله می‌گذارید کدام پا است ، بهتر است این پا در عقب اسکیت برد قرار می‌گیرد.

حفظ تعادل روی اسکیت برد

انتخاب محل مناسب برای یادگیری و تمرین در اوایل کار با اسکیت برد بسیار مهم بوده و در ابتدا احتیاج دارید حفظ تعادل روی دو چرخ را یاد بگیرید .

 برای حفظ تعادل اسکیت برد را روی چمن یا موکت قرار دهید. و بروی اسکیت برد پای عقب خود را به گونه‌ای قرار دهید که بخش عقب برد را کامل پوشش دهد. و پای جلو را در جهت راست مایل به عقب روی پیچ‌های Truck قرار دهید این وضعیت دقیقا مانند ollie می‌باشد که برای اکثر حرکات برد استفاده می‌شود.

بعد از تنظیم و فیکس کردن پاها برروی اسکیت برد زانوهای خود را خم کرده و پس ازآن شانه‌ها را به سمت بالا( Deck ) قرار دهید. 

درنهایت دو سوم از وزن بدن را روی پای عقب انتقال دهید و پای جلو را کمی به سمت بالا بیاورید .

با اضافه کردن بیشتر وزن روی قسمت عقب اسکیت برد دماغه‌ی اسکیت بیشتر به سمت بالا مایل می‌شود.

این حرکت بر روی فرش و موکت برای از بین بردن ترس کمک زیادی می‌کند.

نحوه‌ی پا زدن بر روی اسکیت برد

بعداز یادگیری و تشخیص  نحوه قرار گرفتن پا برروی اسکیت برد، شما باید با اسکیت برد حرکت کنید.

 برای شروع حرکت به مکانی خلوت با سطح صاف نیاز دارید.

 اسکیت برد را بین دو پاهای خود قرار دهید و چهار پیچ جلو اسکیت برد را در نظر بگیرید. 

 یکی از پاها بسته به راست یا چپ بودن دست را طوری بر روی اسکیت برد قرار دهید.که دو پیچ پایین تر را در بر بگیرد. 

سعی کنید با ایستادن  روی این پا تعادل بگیرید و بعد ازآن شروع به پا زدن می‌کنید.

در نظر داشته باشید ، نحوه‌ی پا زدن بر روی اسکیت برد به میزان تسلط و استایل شما روی حرکات نمایشی کمک زیادی می‌کند. 

برای پا زدن پای عقب مقابل پای جلو به صورت موازی که بر روی اسکیت برد می‌باشد قرار می‌گیرد.

برای حرکت کمی زانوی پای جلو را خم کنید و با استفاده از پای عقب خود را به سمت جلو هل بدهید و مدام این تمرین را تکرار کنید تا به تعادل برسید.

وزن کامل بدن خود را بر روی پایی که بر روی اسکیت برد قرار دارد، قرار دهید وسعی کنید بر روی یک خط راست فرضی پا بزنید.

پا زدن روی اسکیت برد- ورزکالا

ترمز کردن با اسکیت برد

ترمز-اسکیت-برد-1-ورزکالا

ترمز با پا

ترمز با پا از راحت‌ترین نوع ترمز می‌باشدکه بر روی زمین‌های مسطح کاربرد دارد. اما این نوع ترمز برای مواقعی که سرعت کمی بالاتر باشد دشوار خواهد بود.

برای حفظ تعادل و ترمز با پا لازم است که ابتدا پنجه‌ها و سپس قفسه را به سمت جلو برده و تقریبا پاها باید موازی با اسکیت باشد و تمام وزن بدن را بر روی پای جلو بیاندازید.

 پای عقب را از روی اسکیت برد بلند کنید و دقیقا موازی بدن خود بر روی زمین قرار دهید. در این حالت قرار گیری موازی پا بسیار مهم خواهد بود. از دیگر نکات در حین ترمز کردن ، این است که پا را چگونه بر روی زمین قراردهید. 

به این صورت که ابتدا کمی فشار به زمین بیاورید تا به تدریج سرعت کم شود و از حرکت بایستید. اما اگر برای توقف عجله دارید ، باید فشار بیشتری را وارد کنید.

کشیدن پاشنه

این روش ترمز کردن برای افرادی که تازه کار و مبتدی هستند، مناسب نبوده و معمولا افرادی که مدتی اسکیت سواری می‌کنند ازاین روش برای توقف اسکیت برد استفاده می‌کنند.

دراین روش پاشنه‌ی پا عقب را به طوری قرار دهید. که پاشنه پای شما به انتهای تخته اسکیت برد بچسبد سپس رو به عقب تکیه بدهید. تا قسمت جلوی برد بالا بیاید .

 از قرار گرفتن نیمه‌ی جلویی پا برروی تخته اسکیت برد اطمینان حاصل کنید و پاشنه پا باید برروی زمین کشیده شود. تا زمانی که به طور کامل توقف کنید.

ممکن است برای این نوع ترمز کردن بارها بر روی زمین بیافتید ازاین جهت برای کم شدن آسیب‌های احتمالی از وسایل ایمنی استفاده کنید.و این روش را در سطوح صاف و ایمن تمرین کنید.

ترمز-اسکیت-برد-2-ورزکالا

چرخش به طرفین

تغییر-جهت-با-اسکیت-برد
  • روش اول : برای چرخش به طرفین برای افراد مبتدی ، اگر در سرازیری هستید. می‌توانید برای تغییر جهت خود را مایل به سمت دلخواه کنید و دراین حالت ازسرعت شما کاسته می‌شود و دور می‌زنید.
  • روش دوم:این روش برای افراد مبتدی مناسب نمی‌باشد. در این روش شما باید تعادل خود را بر روی چرخ‌های عقب اسکیت برد قرار دهید. طوری که چرخ‌های جلو بالا بیابید و کمی چرخش به چرخ‌ها بدهید.

 این نوع چرخش حرفه‌ای بوده و با تمرین زیاد امکان پذیر است .

پرش و فشار

زمانی که در حال حرکت هستید و به سرعت ایده آل رسیدید پاها را در محل مناسب قرار دهید و بپرید. 

در اوایل یادگیری این حرکت ممکن است ترس شما باعث عدم یادگیری شود. ولی با تکرار و تمرین مدام قطعا پرش‌های حرفه‌ای را تجربه خواهید کرد .

پرش-روی-اسکیت-برد-ورزکالا

نتیجه گیری

یادگیری اسکیت برد ، همانند دیگر ورزش‌ها دارای هیجان زیادی بوده و نیاز به استعداد ، تلاش و داشتن تعادل دارد. با وجود علاقه به این ورزش مهیج می‌توانید به سرعت و به راحتی به یک اسکیت برد سوار حرفه‌ای شوید و در محیط‌های مختلف اسکیت برد سواری کنید.

ورزکالا همواره تلاش می‌کند ، خریداران را به بهترین شکل ممکن راهنمایی کند تا بتوانند بهترین انتخاب خود را انجام دهند و محصولی مقرون و به صرفه را خریداری کنند.

از دیگر برندهای محبوب نزد دوست داران ورزش اسکیت برد ، اسکیت برد مایت است. که جزو اسکیت بردهای خوش قیمت محسوب شده و بسیار پر طرفدار است.

این برند ، محصولات خود را در طرح‌های بسیار زیبا و جذابی تولید و عرضه می‌کند تا هر کس با هر سلیقه بتواند خرید خود را انجام دهد.

برای دیدن طرح‌های اسکیت برد برند Mite می‌توانید بر روی دکمه زیر کلیک کنید.

واتساپ
ایمیل
لینکدین
تلگرام
فیس بوک

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

14 + 16 =

سبد خرید
بدلیل نوسانات قیمت ارز قبل از خرید لطفا قیمت را با مرکز تماس ورزکالا به شماره 02166475791 چک بفرمایید
بدلیل نوسانات قیمت ارز قبل از خرید لطفا قیمت را با مرکز تماس ورزکالا به شماره 02166475791 چک بفرمایید
فروشگاه
0 موارد محصول
حساب کاربری من