سفارشات خود را برای بالا 100 هزار تومان را با پیک رایگان تجربه کنید

وبلاگ

اسکیت اینلاین و آنچه هر اسکیت بازی باید بداند

اسکیت اینلاین و آنچه هر اسکیت بازی باید بداند

اسکیت اینلاین و آنچه هر اسکیت بازی باید بداند

اسکیت های Inline یا خطی، از محبوب ترین انواع اسکیت می باشد؛ به طوری که وقتی حرف از اسکیت به میان می آید، اولین تصویری که در ذهن اکثر مردم نقش می بندد این نوع اسکیت است. همانطور که از اسم آن برداشت می شود، چرخ های اسکیت های اینلاین یا خطی در یک ردیف و خط واحد به صورت متوالی و پشت سر هم قرار گرفته اند؛ در حالی که در اسکیت های چهارچرخ، دو چرخ در جلو و دو چرخ در عقب نصب شده است. تعداد چرخ ها در اسکیت های خطی معمولا بین 2 تا 5 چرخ می باشد.

در برخی از مدل های اسکیت خطی که برای سرگرمی طراحی و عرضه شده اند در پشت یک یا هر دو اسکیت قطعه پلاستیکی که اصطلاحا به آن قطعه ترمز یا توقف می گویند، قرار دارد تا با استفاده از آن اسکیت باز سرعت خود را تنظیم کند.

تحولات اسکیت خطی

یکی از ورزشکاران روسی در طول تمرین آمادگی المپیک، به جای اسکیت های یخی، اسکیت های خطی مدرن را توسعه داده است که توسط اریک هایدن، اسکیت باز آمریکایی، در تمرینات المپیک 1980 مورد استفاده قرار گرفته است. همچنین کمپانی Rollerblade با رونمایی از اسکیت های Rollerblade انقلابی را در عرصه کفش های اسکیت به وجود آورد.

تاریخچه اسکیت های خطی

در سال 1849 اسکیت روی یخ در هوای گرم توسط Louis Legrange معرفی شد که اسکیت های خطی عملکردی مشابه با این نوع دارد. طراحی این اسکیت برای استفاده در یک نمایش بود تا این طور به نظر برسد که بازیگر در حال اسکیت روی یخ است. اما به علت عدم امکان چرخش و توقف با این اسکیت ها، اختراع لگرانژ با شکست مواجه شد.

شرکت انگلیسی D. Napier & Son Ritter در سال های 1895 تا 1899 اسکیتی به نام اسکیت جاده به بازار معرفی کرد که دو چرخ بزرگ در جلو و عقب داشت. کمپانی Rollerblade در سال 1987 اولین نوع این اسکیت را عرضه کرد و جیسون لوئیس با استفاده از اسکیت خطی در سال 1996 برای اولین بار پیاده روی انفرادی ایالات متحده آمریکا را به سرانجام رساند.

اسکیت خطی چه ساختار و اجزائی دارد؟

اسکیت های خطی شامل بوت، قاب، چرخ، یاتاقان و ترمز لاستیک است. بوت محل قرار گیری پا می باشد و چرخ ها در قاب زیر بوت نصب می شود که یاتاقان ها امکان چرخش آزاد آن ها را فراهم می کند. ترمز لاستیک هم معمولا در قاب راست قرار می گیرد تا بازیکن بتواند کنترل مناسبی بر حرکات خود داشته باشد. اسکیت های این لاین در مدل ها و سبک های مختلف تهاجمی، سرعتی، هنری و هاکی روی خط موجود می باشد که از نظر نوع بوت، قاب و چرخ با یکدیگر متفاوت اند.

بوت

اکثر اسکیت ها بوت های بلند دارند که مچ پا را بیشتر و بهتر کنترل می کند و مخصوصا برای کسانی که به تازگی شروع به یادگیری اسکیت کرده اند بسیار مناسب است. در مقابل، اسکیت بازان سرعت که به دنبال فلکشن بیشتر مچ پا و پشتیبانی قوی تری می باشند، بوت های کوتاه تر و کربن فایبرگلاس را ترجیح می دهند. افرادی که اسکیت را به عنوان تفریح و سرگرمی بازی می کنند، از بوت هایی نرم که راحتی بیشتری را مهیا می کند استفاده می کنند اما برای کنترل مطلوب تر و محافظت بالاتر از پا، بوت های سخت مناسب تر از سایر انواع بوت است. در اسکیت های چالشی که پشتیبانی بالایی لازم دارد بوت هایی سخت به کار گرفته شده است. در مجموع ترجیح اسکیت بازان استفاده از  بوت هایی است که در آن یک لایه فوم اعمال شده است.

اسکیت اینلاین و آنچه هر اسکیت بازی باید بداند

فریم

در اسکیت های تفریحی، فریم استفاده شده از جنس پلی یورتان با کیفیت بالا است اما در اسکیت های سرعتی جنس این فریم ها فیبر کربن یا آلومینیوم اکسترود، منیزیم و آلومینیوم فشرده شده می باشد. فریم هایی که از جنس فیبر کربن هستند، قیمت بالاتر را در کنار انعطاف پذیری و نرمی بیشتر ارائه می دهند. وزن این نوع فریم ها به طور معمول بین 160 تا 180 گرم می باشد.

یاتاقان بلبرینگ

میزان چرخش اسکیت را یاتاقان بلبرینگ تعیین می کند. در ساخت بلبرینگ ها از مقیاس ABEC استفاده می شود که تحمل دقیق را اندازه گیری می کند و دقت عملکرد آن از 1 تا 9 رتبه بندی می شود. این مقیاس ابتدا در ماشین آلات سریع و سپس در حیطه اسکیت و زمینه های دیگر مورد استفاده قرار گرفته است.

در هر چرخ اسکیت، دو یاتاقان به کار برده می شود که به صورت هیدرولیکی در سوراخ هایی که در دو طرف قرار دارد می لغزند و به وسیله فلنج که به مرکز چرخ وصل می شود، از یکدیگر جدا می شوند.

اسکیت اینلاین و آنچه هر اسکیت بازی باید بداند

چرخ ها

اندازه چرخ هایی که در هر اسکیت تعبیه می شود، با توجه به سبک و مدل اسکیت متفاوت است. از عوامل تاثیرگذار در اندازه چرخ اسکیت، سن اسکیت باز است. اسکیت هایی با سایز بزرگ تر که مناسب افراد بزرگسال است چرخ هایی متفاوت با اسکیت های مناسب کودکان دارد.

در مجموع، امروزه اکثریت اسکیت ها چرخ هایی از جنس پلی اورتان دارند. چرخ هایی که سایز بزرگتری دارند، سرعت بالاتری را برای اسکیت باز به همراه می آورند و با تسلط بر نقاط ضعف جاده ای، ناهمواری را کاهش می دهد و در نتیجه برای اسکیت سرعت مناسب هستند. اما در اسکیت اینلاین، چرخ ها کوچک تر از اسکیت های سرعت می باشد.

ترمز پاشنه

همانطور که اشاره کردیم، ترمز لاستیک به قاب متصل است و با فشار انگشتان پا بر آن، اسکیت باز متوقف می شود. ایستادن در شرایط اضطراری و کنترل شتاب در سراشیبی به وسیله ترمز انجام می شود. از همین جهت یادگیری نحوه استفاده از ترمز برای مبتدیان اهمیت زیادی دارد.

با این وجود، به این علت که ترمز ها حرکات اسکیت باز را محدود می کنند، اکثر بازیکنان حرفه ای و نیمه حرفه ای به ویژه در رشته های اسلالوم آزاد و اسکیت بازی چالشی، تمایلی به استفاده از ترمز پاشنه ندارند. اسکیت های سرعتی و مسابقه ترمز پاشنه ندارند تا سرعت، شتاب و کنترل بالاتری را در اختیار اسکیت باز قرار دهند.

ورزکالا به عنوان یکی از کامل ترین ارائه دهندگان انواع مختلف اسکیت، با تنوعی بی نظیر و کیفیتی بسیار بالا، یکی از بهترین گزینه ها برای خرید اسکیت می باشد که از سایر مزایای آن استفاده از خدمات فروش و مشاوره رایگان تیم متخصصین ورزکالا است. بنابراین اگر قصد تهیه اسکیت را دارید، به فروشگاه ورزکالا سری بزنید.

واتساپ
ایمیل
لینکدین
تلگرام
فیس بوک

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار × 3 =

سبد خرید
بدلیل نوسانات قیمت ارز قبل از خرید لطفا قیمت را با مرکز تماس ورزکالا به شماره 02166475791 چک بفرمایید
بدلیل نوسانات قیمت ارز قبل از خرید لطفا قیمت را با مرکز تماس ورزکالا به شماره 02166475791 چک بفرمایید
فروشگاه
0 موارد محصول
حساب کاربری من