سفارشات خود را برای بالا 100 هزار تومان را با پیک رایگان تجربه کنید

وبلاگ

چگونه اسکیت را یاد بگیریم

آموزش اسکیت مبتدی تا حرفه ای (2)

امروزه رشته ورزشی اسکیت نیز به عنوان یکی از ورزش‌های پرطرفدار دردنیا شناخته می‌شود. در واقع  هرنوع فعالیت ورزشی که بر روی سطوحی از یخ و یا سطح صاف توسط کفش اسکیت انجام می‌شود را نوعی ورزش اسکیت می‌نامند.

اسکیت سواری بازی و ورزشی مهیج و لذت بخش است که با اندکی تمرین و یادگیری به راحتی می‌توان چه در داخل پیست و چه در خارج از پیست از این ورزش زیبا لذت برد.

هر رشته ورزشی بر پایه‌ی یک سری قانون و اصول است که رعایت این قوانین و مقررات در هنگام انجام این ورزش بسیار مهم است . ورزش اسکیت نیز از این قاعده مستثنا نبوده و رعایت قوانین و مقررات در آن بسیار حائز اهمیت است. زیرا درصورت عدم رعایت این قوانین ممکن است این ورزش باعث ایجاد آسیب‌های فیزیکی جدی شود.

اولین قانون در اسکیت سواری که بسیارحائز اهمیت می‌باشد استفاده از لوازم ایمنی مناسب می‌باشد. به دلیل داشتن سرعت بالا در هنگام اسکیت سواری ، احتمال وقوع حادثه وجود داشته و به همین دلیل استفاده از لوازم ایمنی بسیار مهم است.

برای یادگیری ورزش اسکیت بعد از خرید کفش است به همراه لوازم ایمنی مناسب ، مراجعه به یک مرکز مناسب و تخخصی برای یادگیری اسکیت است تا یک مربی کار بلد ، تمامی نکات مربوط به یادگیری اسکیت و همچنین تکنیک‌های این ورزش را آموزش دهد.

از دیگر راه‌های یادگیری ورزش اسکیت ، یادگیری به صورت خود آموز است. اما این روش با وجود جذابیت بیشتری که نسبت به یادگیری از یک مربی دارد ، دارای زحمت بیشتری بوده و ممکن است بازه زمانی طولانی تری را در بر بگیرد. اما این روش ، به نسبت روش اول جذاب تر است.

آموزش اسکیت مبتدی تا حرفه ای (1)

آموزش اسکیت به بزرگسالان و افراد مبتدی

جذابیت ورزش اسکیت به گونه‌ای است که افراد در سنین مختلف نیز به یادگیری آن علاقه مند شده و دوست دارند این ورزش زیبا را یادبگیرند. اما یادگیری در سنین بالاتر ، با سختی‌های بیشتری همراه خواهد بود.

قدم اول در یادگیری ورزش اسکیت ،  حفظ تعادل تعادل و هماهنگی بین اجزای بدن در حالت ایستاده است. این قدم جزو اصلی ترین و ابتدایی ترین مراحل یادگیری است.

برای راحتی در هنگام ایستادن و حفظ تعادل می‌توان از سطوح نرم مثل زمین چمن یا فرش برای شروع یادگیری استفاده کرد.مزیت این دو سطح برای شروع یادگیری ، کاهش احتمال آسیب دیدن فرد در هنگام زمین خورد است.

آموزش اسکیت مبتدی تا حرفه ای (5)

قدم دوم برای یاد شروع یادگیری ، قرار دادن پاها به صورت Duck Walk یا پا اردکی است. در این حرکت ، پاها به شکل عدد هفت قرار می‌گیرد. در این حالت ، احتمال سرخورد به حداقل برسد. علاوه بر این در این حالت ، زانوها باید کمی خم و شانه نیز در رو به جلو خم باشد. با تمرین مداوم این حرکت ، حالت تمرکز ایجاد شده و موجب راحت شدن ادامه فرایند آموزش دیدن می‌شود.

برای یادگیری این مرحله استفاده از اسکیت بزرگسال با کیفیت بسیار حائز اهمیت است.

قدم سوم برای یادگیری اسکیت ، گلایدینگ فرواد یا سر خوردن رو به جلو است.این مرحله جزو مراحل پایه‌ای اسکیت اسکیت سواری است. بعد از یادگیری این مرحله می‌توان کم کم اسکیت سواری کرد.

قدم بعد در یادگیری اسکیت ، یادگیری چگونگی ترمز کردن اسکیت است. برای ترمز گرفتن به این صورت می‌باشد که پاها در حالت موازی هم یا عدد 11 قرار گرفته و همزمان کمر به سمت جلو خم می‌شود. بعد از قرار دادن دست ها روی پاها ، پنجه پای راست (پایی که ترمز روی آن قرار داده شده) به سمت بالا کشیده می‌شود تا لقمه ترمز روی زمین کشیده شود.

بعد از یادگیری ترمز کردن با اسکیت ، می‌توان یک اسکیت سواری نسبتا امن داشت و به راحتی اسکیت سواری کرد.

آموزش اسکیت مبتدی تا حرفه ای (6)

یادگیری اسکیت برای کودکان

یکی از بهترین سنین یادگیری ورزش اسکیت ، سن کودکی است. دلیل این موضوع ، آموزش پذیر بودن فرد در سنین پایین بوده و باعث می‌شود فرد راحت تر می‌تواند نکات و تکنیک‌های اسکیت سواری را آموزش ببیند. معمولا بازه سنی 4 تا 10 سال بهترین بازه برای شروع یادگیری است.

مهم ترین اصل در یادگیری اسکیت به ویژه در کودکان یادگیری اصولی و درست حرکات است .چون در صورت عدم یادگیری صحیح و اصولی ، به مرور زمان بدن کودک دچار آسیب دیدگی می‌شود.

همچنین از دیگر نکات مهم در حین آموزش دیدن کودک ،علاوه بر استفاده از کفش اسکیت کودکان مناسب ، استفاده از تجهیزات ایمنی با کیفیت است. تا احتمال آسیب دیدن کودک به حداقل برسد.

از دیگر نکاتی که به آموزش دیدن کودک کمک بسازیی می‌کند ، انتخاب کفش اسکیت مناسب است تا کودک با کفش اسکیت احساس راحتی کند و تعادل داشته باشد.

آموزش اسکیت مبتدی تا حرفه ای (3)

مراحل یادگیری اسکیت کودکان

در ابتدای آموزش اسکیت به کودکان بهتر است با کفش اسکیت کودک را کمی با کفش اسکیت آشنا کرد تا حس اطمینان برای کودک ایجاد شود. مزیت تمرین کردن روی فرش داشتن تعادل بیشتر به نسبت زمین مسطح می‌باشد.

نکته‌ای که در یادگیری کودک باید به آن دقت کرد ، این است  که برای حفظ تعادل اجازه بدهید کودک شما زمین بخورد چون با هر بار زمین کودک شما یادمی‌گیرد تا برای حفظ تعادل چه کارهایی را انجام دهد. در هنگام زمین خوردن و بلند شدن مدام فرزندتان به آن‌ها روحیه بدهید تا از تمرین  اسکیت ویادگیری خسته و اصلاحا زده نشوند.

بعد از حفظ تعادل کودک ، نوبت به یادگیری اولین حرکت برای اسکیت سواری است. حرکت پنگوئن یا چارلی چاپلین می‌تواند حرکت مناسبی برای شروع است.

پس از شروع یادگیری حرکت چارلی چاپلین و داشتن تعادل ، آهسته آهسته فاصله‌ی قدم‌های کودک را زیاد کنید. بعد از آموزش تعادل، باید با ایستادن و حرکت کردن ، کودک را با نحوه ترمزگرفتن آشنا کرد.

بعد از آشنایی اولیه و یادگیری چگونگی حرکت کردن با اسکیت ، زمان آن رسیده است که کودک را برای یادگیری حرفه‌ای و اصولی به مکان‌های آموزشی مثل پیست‌های اسکیت و آموزش دیدن زیر نظر مربی منتقل کرد. مزیت کلاس‌های آموزشی ، یادگیری کودک به صورت تکنیکال و اصولی است. این امر از آسیب دیدن کودک به صورت چشم گیری جلوگیری می‌کند.

یادگیری ورزش اسکیت چه قدر طول میکشد؟

مدت زمان یاگیری همه‌ی افراد در هر زمینه‌ای بستگی به ساختار بدنی ، استعداد ، علاقه شخصی ، تلاش ، میزان تمرین و غیره دارد . ورزش اسکیت نیز از این قاعده مستثنا نیست. معمولا ورزش اسکیت را بزرگسالان با توجه به میزان آمادگی بدنی و استعداد بین 10 تا 20 جلسه یاد بگیرند.

معمولا کودکان نسبت به بزرگسالان زودتر مهارت اسکیت سواری را یاد می‌گیرند. دلیل این امر این است که بزرگسالان با ترس از بروز حادثه ، زمین خوردگی و آسیب آشنا هستند که به عنوان یک فاکتور بازدارنده عمل کرده و می‌تواند یادگیری را به تعویق می‌اندازد.

اما اسکیت ورزشی است که محدویت سنی برای آن وجود ندارد و تا زمانی که توان ،انگیزه و علاقه کافی وجود داشته باشد، می‌توان این رشته ورزشی را یاد گرفت.

یادگیری اسکیت در خانه

در خانه نیز می‌توان این ورزش زیبا را یادگرفت و برای شروع نیز می‌توان حرکاتی که در بالا گفته شده را روی فرش انجام داد. مزیت یادگیری اسکیت در خانه به صورت خودآموز ، راحتی و داشتن تمرکز بیشتر به نسبت محیط‌های بیرونی و شلوغ است. اما یادگیری به صورت خودآموز در خانه ، به مدت زمان بیشتری برای یادگیری نیاز دارد.

 
واتساپ
ایمیل
لینکدین
تلگرام
فیس بوک

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 + یازده =

سبد خرید
بدلیل نوسانات قیمت ارز قبل از خرید لطفا قیمت را با مرکز تماس ورزکالا به شماره 02166475791 چک بفرمایید
بدلیل نوسانات قیمت ارز قبل از خرید لطفا قیمت را با مرکز تماس ورزکالا به شماره 02166475791 چک بفرمایید
فروشگاه
0 موارد محصول
حساب کاربری من