سفارشات خود را برای بالا 100 هزار تومان را با پیک رایگان تجربه کنید

همه چیز در مورد اسکیت برد

اسکیت-برد-min

در گذشته خیلی از افراد عاشق موج سواری با اسکیت برد بودند ولی به دلیل دوری از دریا نمی‌توانستند به این ورزش زیبا بپردازند . از این رو عده‌ای ازافراد تصمیم گرفتند وسیله‌ای اختراع کنند  تا بر روی زمین نیز بتوانند چنین ورزشی را انجام دهند. سرانجام این ایده توسط فردی محقق شد و توانست افراد زیادی را به آرزویشان برساند.

ورزش اسکیت برد بسیار مفرح و هیجان انگیز است و در بین جوانان و نوجوانان بسیار طرفدار دارد. لازمه‌ی اصلی رشته اسکیت برد سواری داشتن مهارت فردی می‌باشد. ورزش اسکیت برد در کنار لذت و هیجان خطراتی نیز دارد به همین دلیل برای به حداقل رساندن این خطرات و آسیب‌ها باید به صورت حرفه‌ای این رشته را یاد گرفت.

اسکیت برد در ابتدای اختراع به این شکل نبوده و به مرور زمان دست خوش تغییرات شده است. برای مثال ، بردهای اولیه دارای چرخ‌های فولادی یا سفالی بودند که امروزه برای بهتر شدن کارایی ، از جنس پلی اورتان ساخته می‌شوند.

 

مشخصات و اجزا اسکیت برد

اسکیت برد دارای 5 قسمت اصلی است که کیفیت هر بخش ، بر روی نوع اسکیت برد و کیفیت آن تاثیر میگذارد. بخش‌های اصلی اسکیت برد شامل موارد زیر می‌باشد:

  • تخته اسکیت
  • تیغه
  • چرخ‌ها
  • بلبرینگ
  • نوار گریپ
اسکیت-برد-معمولی-min

تخته اسکیت

 دک سکیت برد superior  جزو محصولات با کیفیت بازار محسوب می‌شود که به دلیل استفاده از متریال بسیار با کیفیت توانسته عملکرد مناسبی از خود نشان دهد.

دک اسکیت بردsuperior در طرح‌های بسیار مختلف و زیبایی تولید می‌شود که باعث محبوبیت دو چندان آن شده است.

مهم ترین بخش تشکیل دهنده‌ی اسکیت بردها تخته اسکیت می‌باشد که اکثر آن‌ها از چوب افرا و یا دیگر چوب‌های با کیفیت ساخته شده است که مقاومت بالایی دارد. امروزه برای افزایش مقاومت تخته اسکیت ، از چوب‌های چند لایه استفاده می‌شود تا مقاومت آن به حداکثر میزان خود برسد.

معمولا در جنس چوب دارای قدرت تحمل مشخصی از نظر تحمل وزن است که در هنگام خرید اسکیت برد باید به آن دقت کرد.

معمولا سایز (ابعاد) تخته اسکیت برد با توجه به پای فرد متغیر بوده و طبق استانداردهای جهانی ساخته می‌شود.

معمولا در قسمت ابتدایی و انتهایی تخته اسکیت برد ، یک قسمت شیب دار وجود دارد که با استفاده از آن ، اسکیت برد سوار می‌تواند حرکات نمایشی ، چرخشی  و پریدن از ارتفاع را انجام دهد. معمولا اسکیت بردسواران حرفه‌ای تخته‌هایی را انتخاب می‌کنند که دارای شیب بیشتری هستند.

تخته-اسکیت-برد---ورزکالا-min

چرخ اسکیت برد

چرخ-اسکیت-برد-سه-ورزکالا-min

اسکیت برد شامل یک تخته و چهار عدد چرخ در قسمت زیرین خود می‌باشد. که فرد ورزشکار باید یک پا را بر روی تخته اسکیت برد گذاشته و پای دیگر را به سمت رو به رو هل دهد.

جنس چرخ‌های اسکیت برد معمولا به صورت شیشه‌ای یا ژله‌ای می‌باشد. معمولا برای افراد مبتدی چرخ‌های شیشه‌ای توصیه می‌شود. چرخ‌های شیشه‌ای نسبت به چرخ‌های ژله‌ای آهسته تر حرکت می‌کنند  به همین دلیل فرد راحت تر می‌تواند بر روی اسکیت برد تسلط داشته باشد.

قطر چرخ‌های اسکیت برد بستگی به مهارت فرد دارد هرچقدر قطر چرخ‌ها کمتر باشد سرعت حرکت تخته بیشتر می‌شود بنابراین چرخ با قطر بیشتر برای افراد مبتدی و تازه کار مناسب تر می‌باشد.

تیغه اسکیت برد

در قسمت زیرین تخته، به چرخ‌های اسکیت برد دو عدد تیغه‌ متصل است .تیغه در اسکیت بردها به عنوان قطعه متصل کننده تخته به چرخ‌ها و بلبرینگ‌ها عمل می‌کند. این قطعه باید دارای مقاومت بسیار بالایی باشد به همنی دلیل معمولا از جنس آلیاژ و متریال‎‌های بسیار مقاوم مثل فولاد تولید می‌شود.

به همین دلیل در هنگام خرید اسکیت برد باید به جنس تیغه دقت ویژه‌ای کرد تا تیغه طول عمر مناسبی داشته باشد و دچار مشکلی نشود.

تیغه-اسکیت-برد-دو-min

بلبرینگ اسکیت برد

بلبرینگ-اسکیت-برد-ورزکالا-min

بلبرینگ‌ها در واقع متصل کننده‌ی چرخ‌ها به تیغه و همچنین حرکت دهنده چرخ‌ها هستند و نقش بسیار مهم در کیفیت اسکیت برد نیز ایفا می‌کند. بلبرینگ در چرخ‌ها باعث روان شدن حرکت چرخ‌ها می‌شود به همین دلیل هرچه کیفیت بلبرینگ‌ها بیشتر باشد و با سرعت بیشتری حرکت کند، اسکیت برد سریع تر حرکت می‌کند.

برای ماندگاری و افزایش طول عمر بلبرینگ‌ها باید از آن‌ها در برابر عوامل محیطی مثل رطوبت ، گردو غبار و غیره محافظت کرد.

 

به همین دلیل در هنگام خرید اسکیت برد باید به جنس تیغه دقت ویژه‌ای کرد تا تیغه طول عمر مناسبی داشته باشد و دچار مشکلی نشود.

نوار گریپ

نوار گریپ یک لایه نواری شکل است که در واقع سطح بین کفش اسکیت برد سوار و سطح چوب اسکیت است. این نوار دارای  سطح دانه دانه زبر بوده  و معمولا از جنس لاستیک بسیار محکم است. این لایه ، چسبندگی میان تخته اسکیت برد و کف کفش اسکیت برد سوار را تامین می‌کند. نوار گریپ نقش بسیار مهمی را برای جلوگیری از سر خوردن اسکیت برد سوار ایفا می‌کند.

گریپ-اسکیت-برد-min

اندازه و سایز تخته اسکیت برد

اسکیت برد بنا به رنج سنی مصرف کنندگان که دارای سن و وزن متفاوتی هستند در اندازه‌های مختلف و رنگ‌های متنوع ساخته می‌شوند.اندازه و سایز اسکیت بردها مانند کفش اسکیت‌ها که با سایز پا متناسب بود، ارتباط دارد ولی اهمیت آن نسبت به کفش اسکیت‌ها کمتر می‌باشد.

اندازه-اسکیت-برد-ورزکالا-min

عرض تخته اسکیت برد

در اسکیت برد سایز کفش فرد اسکیت سوار با عرض اسکیت برد باید همخوانی داشته باشد تا هنگام ورزش فرد نهایت کنترل را روی تخته داشته باشد.

اما معمولا افرادی که قصد ضربه زدن و یا انجام ترفندهای فنی را دارند معمولا از تخته‌هایی با عرض باریک (20 سانتی متری) استفاده می‌کنند.

 

طول تخته اسکیت برد

طول اسکیت بردها به دو دسته‌ی مینی و فول تقسیم می‌شود. که طول اسکیت بردهای مینی 79 سانتی متر بوده و برای کودکان زیر ده سال بسیار مناسب است این نوع تخته اسکیت برد دارای وزن کمتری به نسبت سایز دیگر (فول) دارد.

اسکیت‌ بردهای فول برای افراد بالای 10 سال کاربرد دارد. این نوع اسکیت برد بزرکترین سایز را داشته و می‌تواند گزینه بسیار مناسبی برای افراد بزرگسال باشد.

یکی از برندهای مشهور که بسیاری از دوست داران ورزش اسکیت برد به آن علاقه مند هستند. اسکیت برد المنت است که دارای طرح‌های مختلف و بسیار جذابی است. برای مشاهده و خرید انواع اسکیت برد برند element بر روی دکمه زیر کلیک کنید.

انواع سبک اسکیت برد

در قدم اول برای انتخاب اسکیت برد و خرید آن، باید بدانید چه سبکی از اسکیت برد سواری را می‌خواهید دنبال کنید.انتخاب سبک اسکیت بردسواری کاملا به مهارت فردی و علایق شخص بستگی دارد.

از مدل‌های اصلی اسکیت برد می‌توان به موراد زیر اشاره کرد:

  • اسکیت برد معمولی
  • اسکیت برد لانگ برد
  • اسکیت برد کروز
اسکیت-برد-معمولی-دو--min

اسکیت برد معمولی

اسکیت بردهای معمولی برای انجام حرکات نمایشی و انجام تریک‌ها بوده و دارای دو برآمدگی در انتهای و ابتدا خود هستند شتاب و سرعت اسکیت برد معمولی نسبت به لانگ برد و اسکیت کروز کمتر می‌باشد. این نوع اسکیت برد برای شروع یادگیری گزینه بسیار مناسبی هستند.

اسکیت برد لانگ برد

تخته اسکیت بردهای لانگ برد بلند ترین نوع اسکیت برد می‌باشد. این نوع اسکیت برد فاقد بر آمدگی بوده و دارای چرخ‌های نرم تری است. این نوع اسکیت برد برای مسافت‌های خیلی طولانی و سرازیری بسیار مناسب می‌باشد.

اسکیت-برد-لانگ-تیل-min
اسکیت-برد-کروز-ورزکالا-min

اسکیت برد کروز

اسکیت کروز برای رفت و آمد طراحی شده است و حمل آن به نسبت دیگر انواع اسکیت برد آسان می‌باشد . معمولا اسکیت برد کروز برای مسافت‌های کوتاه استفاده شده و برای سطوح ناهموار بسیار مناسب است.

چرخ‌های استفاده شده در اسکیت برد کروز در مقایسه با لانگ برد کوچک‌تر هستند اما نسبت به اسکیت برد معمولی بزرگتر می‌باشند.

یکی از برندهای مشهور که بسیاری از دوست داران ورزش اسکیت برد به آن علاقه مند هستند. اسکیت برد mite است که دارای طرح‌های مختلف و بسیار جذابی است. برای مشاهده و خرید انواع اسکیت برد برند مایت بر روی دکمه زیر کلیک کنید.

فواید ورزش اسکیت برد سواری

ورزش اسکیت برد همانند دیگر رشته‌های ورزشی دارای فواید بسیار زیادی از نظر جسمانی و روحی است. از مهم‌ترین فواید اسکیت برد می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • بالابردن هماهنگی بدن
  • بالا بردن متابولیسم و سوخت و ساز بدن
  • افزایش تعادل
  • افزایش اعتماد به نفس و شجاعت
واتساپ
ایمیل
لینکدین
تلگرام
فیس بوک

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

19 − یازده =

سبد خرید
بدلیل نوسانات قیمت ارز قبل از خرید لطفا قیمت را با مرکز تماس ورزکالا به شماره 02166475791 چک بفرمایید
بدلیل نوسانات قیمت ارز قبل از خرید لطفا قیمت را با مرکز تماس ورزکالا به شماره 02166475791 چک بفرمایید
فروشگاه
0 موارد محصول
حساب کاربری من