سفارشات خود را برای بالا 100 هزار تومان را با پیک رایگان تجربه کنید

راهنمای سریع انتخاب و خرید اسکیت برد مناسب

دوچرخه یا اسکیت برد-ورزکالا

برای راهنمای سریع انتخاب و خرید اسکیت برد مناسب لازم است بدانید که ورزش اسکیت برد سواری و دوچرخه سواری ، جزو ورزش‌های بسیار پر هیجان در بین سنین مختلف است که می‌توان گفت این دو ورزش دو رقیب واقعی برای هم محسوب می‌شوند. بسیاری از افراد ، در حین انتخاب رشته ورزشی دچار سر در گمی می‌شوند.

اسکیت برد​

راهنمای سریع انتخاب و خرید اسکیت برد اسکیت برد یا دوچرخه - ورزکالا (2)

اسکیت برد یکی از وسایل جذاب و مهیج ورزشی است که افراد زیادی را به سمت خود جذب کرده است. و تمامی افراد در هر سن و سالی به راحتی می‌توانند اسکیت برد را در سطوح مبتدی تا حرفه‌ای  یاد بگیرند و از آن لذت ببرند. لازمه‌ی اصلی این ورزش برای یادگیری آن،  مهارت فردی و تعادل و تمرین مدام می‌باشد.

حرکات اسکیت برد جزو ورزش‌های هوازی محسوب می‌شود.و می‌تواند در اکسیژن رسانی به نقاط مختلف بدن بسیار موثر باشد. این امر باعث شادابی بدن خواهد شد.

اسیکت برد فوایدی زیادی دارد از مهم ترین فواید اسکیت برد بالا بردن هماهنگی بدن و همچنین بالابردن سطح تعادل است . ورزش اسکیت برد به گونه‌ای است که فرد بعد از مدت کوتاهی به این رشته بیشتر علاقه مند می‌شود.

اسکیت بردها بنا به رنج سنی مصرف کنندگان در اندازه‌های مختلف و رنگ‌های متنوعی ساخته می‌شود.

طریقه‌ی کار با اسکیت برد به این صورت است یک پای خود را با توجه به سطح مد نظر به عنوان هدایت کننده  روی تخته قرار داده و و پای دیگر روی زمین به عنوان محرک می‌باشد و به سمت جلو جلو رانده می‌شود.که این حرکات برپایه‌ی اصول و قواعدهایی می‌باشد .

از برندهای محبوب نزد دوست ورزش اسکیت برد ، اسکیت برد المنت است. که جزو اسکیت بردهای بسیار با کیفیت بازار محسوب می‌شود. به همین دلیل دارای طرفداران زیادی است.

محصولات این برند المنت در طرح‌های مختلف و بسیار جذابی تولید و عرضه می‌شود. به طوری که برای سلیقه‌های مختلف مناسب می‌باشد.

دوچرخه

برای داشتن تناسب اندام و سلامتی باید ورزش کنید و تحرک داشته باشید . یکی از این ورزش‌های بسیار پر طرفدار ،  دوچرخه سواری می‌باشد . ورزش دوچرخ سواری جزو ورزش‌های هوازی بوده و می‌تواند به خوبی باعث بالا رفتن سوخت و ساز بدن شود. همچنین ورزش دوچرخه سواری می‌تواند باعث بالا رفتن سطح اکسیژن خون در سیستم گردش خون شود.

یادگیری دوچرخه سواری ممکن است در سنین پایین شروع شود . برخی افراد بزرگسال فکر می‌کنند چون در کودکی دوچرخه سواری را فرا نگرفته‌اند به راحتی نمی‌توانند این ورزش را یاد بگیرند و ازآن لذت ببرند شاید شما نیز دچار این ابهام شده باشید. اما این گونه نیست . سن و سال برای یادگیری دوچرخه سواری مهم نیست و اصول اولیه‌ی یادگیری آن برای کودکان و بزرگسالان یکسان است.

اسکیت برد یا دوچرخه - ورزکالا (1)

اسکیت برد یا دوچرخه؟

اسکیت برد و دوچرخه هردو وسیله‌ای مناسب برای تناسب اندام ،  رفت وآمد ، تفریح و غیره هستند و سازگار با محیط های مختلف می‌باشند و از نظر اقتصادی نیز مقرون به صرفه هستند.

 

اسکیت برد یا دوچرخه - ورزکالا (5)

مهارت

استفاده از دوچرخه و اسکیت برد هرکدام بستگی به علاقه و مهارت و تجربه فردی شخص دارد. با این حال شاید از نظر شما یادگیری و راندن اسکیت برد در مقایسه با راندن و یادگیری دوچرخه سخت به نظر برسد زیرا بیشتر افراد در سنین پایین دوچرخه سواری را از والدینشان یاد گرفته‌اند. اما با آموزش دیدن اسکیت برد می‌توانید به راحتی به این توانایی دست پیدا کنید .

اجزای دوچرخه نسبت به اسکیت برد پیچیده‌تر است ولی سواری با آن برای افراد حرفه‌ای و نیمه حرفه‌ای و حتی افراد مبتدی لذت بخش است .اسکیت برد مهارت و تمرین زیادی می‌خواهد .برای یادگیری اسکیت برد ابتدا باید تعادل را یاد بگیرید.

 

سرگرم کننده

اسکیت برد و دوچرخه وسیله‌ای لذت بخش است اما اسکیت برد به خاطر هیجان بالا بسیار سرگرم کننده تر می‌باشد . و یک روش بسیار عالی برای گشت و گذار در خیابان‌ها می‌باشد.

اسکیت برد یا دوچرخه - ورزکالا (4)

زمین بازی

شما می‌توانید با اسکیت برد خود در هرمکانی از جمله خیابان‌ها ، کوچه‌ها و پارک و غیره اسکیت برد سواری کنید.

برای اسکیت کردن بر روی سطوح خاکی و ناهموار باید از اسکیت بردهای مخصوی سطوح خاکی استفاده کنید .و برای مسافت‌های طولانی از اسکیت بردهای لانگ برد و برای مسافت‌های درون شهری و کوتاه از اسکیت بردهای کروز می‌توانید استفاده کنید.

با استفاده از دوچرخه نیز شما می‌توانید در تمامی سطوح بدون محدویت خاصی دوچرخه سواری کنید.

ایمنی

اسکیت برد و دوچرخه هر کدام به یک اندازه خطرناک هستند . و برای امنیت و ایمنی خود هنگام خرید اسکیت برد و یا دوچرخه بهتر است تجهیزات ایمنی (کلاه ایمنی ، مچ بند ، زانو بند) هم تهیه کنید .

استفاده از لوازم ایمنی ، ورزشکاران می‌توانند درصد آسیب رسیدن به بدنشان را کاهش دهند.

لوازم ایمنی اسکیت برد و دوچرخه - ورزکالا
اسکیت-برد-قابل-حمل

قابل حمل بودن

اسکیت برد قابل حمل در هر مکان می‌باشد و به راحتی می‌توانید آن را مانند یک ساک دستی حمل کنید و در هرزمان و مکان قابل استفاده است اما دوچرخه اینگونه نیست و قابل حمل در مکان‌های مختلف نمی‌باشد.

هزینه

اسکیت برد در مقایسه با دوچرخه ارزان‌تر می‌باشد دامنه‌ی قیمت‌ دوچرخه بسیار گسترده‌تر می‌باشد. ا اسکیت برد نیار به مراقبت کمتری نسبت به دوچرخه دارد و شما هزینه و زمان  کمتری صرف هزینه تعمیر و نگهداری می‌کنید. دوچرخه نسبت به اسکیت برد فضای بیشتری اشغال می‌کند و قطعات دوچرخه نسبت به تخته اسکیت بسیار گرانتر می‌باشد. پس از نظر هزینه اسکیت برد مناسب‌تر می‌باشد.

یکی از برندهای مشهور که دارای شهرت جهانی است ، اسکیت برد کلیشه است که به دلیل اصل بودن ، دارای کیفیت بسیار بالایی است و توانسته به خوبی در دل دوست داران ورزش اسکیت برد جا باز کند.

همان طور که گفته شد ، اسکیت برد Cliche اصل بوده و دارای استحکام بسیار بالایی است.

برای دیدن اسکیت بردهای cliche می‌توانید از طریق دکمه زیر اقدام کنید.

 

نتیجه گیری راهنمای سریع انتخاب و خرید اسکیت برد مناسب

اسکیت برد و دوچرخه هردو روش  محبوب حمل و نقل هستند که هر کدام داری معایب و مزایایی می‌باشند که انتخاب بین این دو را کمی دشوار می‌کند و این شما هستیند که باید بسته به شرایط انتخاب کنید.  با این حال اسکیت برد گزینه‌ی بهتری نسبت به دوچرخه است . چرا که اسکیت برد نسبت به دوچرخه ارزان‌تر و قابل حمل می‌باشد و شما در هر زمان و مکان به راحتی می‌توانید از آن استفاده کنید.

حالا که این مقاله را برای راهنمای سریع انتخاب و خرید اسکیت برد مناسب مطالعه کردید، شما عزیزان می‌توانید برای خرید اسکیت به صفحه تخصصی اسکیت ورزکالا مراجعه کنید.

واتساپ
ایمیل
لینکدین
تلگرام
فیس بوک

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

18 − 9 =

سبد خرید
بدلیل نوسانات قیمت ارز قبل از خرید لطفا قیمت را با مرکز تماس ورزکالا به شماره 02166475791 چک بفرمایید
بدلیل نوسانات قیمت ارز قبل از خرید لطفا قیمت را با مرکز تماس ورزکالا به شماره 02166475791 چک بفرمایید
فروشگاه
0 موارد محصول
حساب کاربری من