سفارشات خود را برای بالا 100 هزار تومان را با پیک رایگان تجربه کنید

انتخاب اسکیت برد یا دوچرخه

راهنمای خرید اسکیت برد

اسکیت برد یا دوچرخه ، راهنمای جامع برای انتخاب آن.

انتخاب اسکیت برد یا دوچرخه

یکی از وسایل ورزشی که در کنار ورزش و هیجان ، آزادی عمل بسیار زیادی دارد اسکیت برد می‌باشد.

امروزه یکی از ورزش‌هایی که افراد مختلف با سنین متفاوت به آن می‌پردازند، ورزش اسکیت برد سواری است. وسیله اصلی این ورزش ، اسکیت برد بوده که به دلیل شکل آن نیز بسیار هیجان انگیز است. این رشته ورزشی در بین جوانان و نوجوانان بسیار محبوب است.

کار با این وسیله نیاز به تمرین مداوم ، فراگیری  تکنیک‌های مختلفی است.

اسکیت برد

اسکیت برد وسیله‌ای ورزشی بسیار ساده است که از یک تخته 7 لایه، تیغه ، نوار گریپ ، بلبرینگ و 4 عدد چرخ تشکیل شده است .

اسکیت بردها انواع مختلفی دارد که بسته به سبک اسکیت سواری ، نوع شرایط محیطی ، از جمله نوعو  سطح جاده ، مسافت و غیره بستگی دارد. به همین دلیل در هنگام خرید اسکیت برد باید این موارد دقت بسیار زیادی کرد.

تیم مشاوره ورزکالا در این مقاله قصد دارد نکات مهمی که قبل از انتخاب و خرید اسکیت برد نیاز است را معرفی کند. تا خریداران محترم بتوانند به راحتی انتخاب خود را انجام دهند.

اسکیت برد را ازکجا بخریم؟

هنگام خرید اسکیت برد  یکی از مواردی که بر روی قیمت اسکیت برد تاثیر گذار است ، برند ابزار می‌باشد. به همین دلیل باید به برند اسکیت برد دقت کرد. امروزه شرکت‌های مختلفی در زمینه ساخت اسکیت برد فعالیت کرده و محصولاتی با کیفیت‌های متفاوت تولید می‌کنند.

در این بین ، شرکت‌های متفرقه مختلفی نیز اقدام به تولید اسکیت برد می‌کنند. به همین دلیل در هنگام خرید اسکیت برد باید به برند سازنده‌ی آن نیز دقت کرد. تا اسکیت برد خریداری شده کیفیت لازم را داشته باشد.

پیشنهاد ما برای خرید اسکیت برد ، خرید محصول از فروشگاه‌های معتبر است تا بتوانند تضمین کیفیت را بدهند. 

فروشگاه ورزکالا ، تخصصی ترین فروشگاه لوازم ورزشی ، می‌تواند گزینه مناسبی برای خرید اینترنتی اسکیت برد باشد. ورزکالا با ارائه محصولات اورجینال و با کیفیت، سعی کرده است رضایت مشتریان عزیز را به بهترین شکل جذب کند.

راهنمای خرید اسکیت برد برای مبتدی

اجزا-خرید-اسکیت-برد

همان طور که می‌دانید انتخاب و خرید اسکیت برد برای افراد مبتدی کاری سخت و دشوار می‌باشد. در هنگام خرید اسکیت برد برای مبتدی ، باید به بودجه بسیار دقت کرد تا اسکیت برد انتخاب شده ، بهینه ترین گذینه باشد. بدون شک ، تجربه اولین خرید اسکیت برد ، بعد از حرفه‌ای شدن خاطره‌ای بیاد ماندنی خواهد بود.

در این بخش مقاله برخی نکات مهم در خصوص خرید اسکیت برد برای افراد مبتدی که باید هنگام خرید بدانند را معرفی کرده‌ایم. تا بتوانید یک محصول با کیفیت و مناسب با کاربردتان تهیه کنید.

اگر مبتدی هستید و قصد خرید اسکیت برد دارید، بهتر است اسکیت برد کامل تهیه کنید و سراغ مونتاژ اجزای اسکیت نروید. و بلا فاصله به تمرین بپردازید. و همچنین برای شروع تمرین نیز بهتر است از پارکینگ خالی و یا فضاهای خلوت شروع کنید.

مهم‌ترین ویژگی در خرید اسکیت برد برای افراد مبتدی طول و عرض اسکیت برد می‌باشد چرا که فرد تازه کار و مبتدی نمی‌تواند به طور عادی تعادل خود را هنگام تمرین با اسکیت برد حفظ کند.

یکی از اسکیت‌هایی که برای افراد مبتدی توصیه می‌شود ، لانگ بردها می‌باشد که دارای شکل متقارنی می‌باشد. لانگ بردها بر روی سطح خشن سواری صاف و عالی می‌دهد و برای انجام حرکات نمایشی و تکنیک‌های مختلف مناسب نمی‌باشد .

اسکیت‌های کروز نیز برای افرادی که به یک درجه بالاتر از سطح مبتدی و تازه کار رسیده‌اند توصیه می‌شود. مزیت مهم این نوع اسکیت برد نسبت به لانگ بردها حمل آسان آن می‌باشد.

از دیگر برندهای محبوب نزد دوست داران ورزش اسکیت برد ، اسکیت برد مایت است. که جزو اسکیت بردهای خوش قیمت محسوب شده و بسیار پر طرفدار است.

این برند ، محصولات خود را در طرح‌های بسیار زیبا و جذابی تولید و عرضه می‌کند تا هر کس با هر سلیقه بتواند خرید خود را انجام دهد.

برای دیدن طرح‌های اسکیت برد برند Mite می‌توانید بر روی دکمه زیر کلیک کنید.

نکات مهم خرید اسکیت برد

بسیاری افراد هنگام خرید اسکیت برد فقط به برند و شرکت‌های تولید کننده‌ی آن توجه می‌کنند و به سایر موارد دقت نمی‌کنند. اما از نکات مهم هنگام خرید اسکیت برد ، جنس اجزا ، کیفیت و اندازه اسکیت برد می‌باشد.

جنس اسکیت برد

کفی تخته‌ی اسکیت برد معمولا از چوب افرا به صورت لایه لایه ساخته می‌شود البته  برای ساخت این قسمت از متریال‌های دیگری نیز همچون پشم شیشه ، چوب خیزران و کولار نیز استفاده می‌شود تا استحکام اسکیت برد ، تامین شود.

تخته-اسکیت-برد---ورزکالا-min
عرض-و-ارتفاع-اسکیت-برد-ورزکالا-min

طول و عرض اسکیت برد

هنگام خرید اسکیت برد باید با توجه با مهارت فردی اسکیت برد ،  عرض و طول مناسب را انتخاب کرد . اگر عرض اسکیت برد زیاد باشد هنگام انجام تکنیک‌ها ، فرد به قدرت و انرژی زیادی لازم دارد. ازطرفی دیگر اگر عرض اسکیت برد کم باشد افراد مبتدی نمی‌تواند تعادل خود را روی اسکیت برد حفظ کند.

میزان شیب تخته اسکیت

بعد از  بررسی معیار طول و عرض اسکیت برد ، نوبت به بررسی شیب دو قسمت انتهایی و ابتدایی تخته می‌رسد.توجه کنید ، هرچه شیب تخته بیشتر باشد ، برای افراد حرفه‌ای مناسب تر می‌باشد. وجود شیب بیشتر ، موجب راحت شدن انجام حرکات چرخشی ، پرشی و غیره می‌شود.

بنابراین ، هرچه شیب تخته اسکیت برد ، کمتر باشد ، اسکیت برد برای افراد مبتدی و تازه کار مناسب تر می‌باشد.

دم-و-دماغه-اسکیت-برد-ورزکالا-min

میزان وزن قابل تحمل

از دیگر نکات مهم درحین انتخاب و خرید اسکیت برد میزان وزنی است که تخته آن را تحمل می‌کند. پس هرچه وزن شما بیشتر باشد ، باید تخته مقاوم تر و مستحکم تری را انتخاب کنید.

  اسکیت برد superior  جزو محصولات با کیفیت بازار محسوب می‌شود که به دلیل استفاده از متریال بسیار با کیفیت توانسته عملکرد مناسبی از خود نشان دهد.

دک اسکیت بردsuperior در طرح‌های بسیار مختلف و زیبایی تولید می‌شود که باعث محبوبیت دو چندان آن شده است.

مشخصات چرخ‌ها

یکی دیگر از نکاتی که هنگام خرید اسکیت برد باید به آن توجه کرد ، سختی و همچنین اندازه چرخ‌های اسکیت برد می‌باشد. پیشنهاد ما ، برای افراد مبتدی ، چرخ‌های نه چندان بزرگ می‌باشد که سختی آن‌ها بین 96A تا 99Aباشد.

بنابراین ، هرچه شیب تخته اسکیت برد ، کمتر باشد ، اسکیت برد برای افراد مبتدی و تازه کار مناسب تر می‌باشد.

چرخ-اسکیت-برد-ورزکالا-min
بلبرینگ-خرید-اسکیت-برد

کیفیت بلبرینگ‌ها

بلبرینگ‌های اسکیت برد ، یک قطعه رابط بین چرخ و بدنه است که تاثیر مستقیم روی سرعت اسکیت برد دارد.

بوش استاندارد

 بهتر است اسکیت برد دارای بوش استاندارد باشد و بیش از حد سفت نباشد که به سختی بچرخد. البته نکته قابل توجه این است که میزان سختی آن‌ها بستگی به وزن شخص اسکیت سوار و نوع استایل بازی او قابل انتخاب کردن است .

بلبرینگ-اسکیت-برد-ورزکالا-min
گریپ-اسکیت-برد-ورزکالا-min

نوار گریپ

 بر روی سطح تخته ، یک لایه نصب شده است که به آن نوار گریپگفته می‌شود. این نوار ، چسبندگی و اصطکاک بین کف کفش اسکیت برد سوار و سطح تخته را تامین می‌کند. به این نوار باید توجه ویژه‌ای کرد تا بتوان با اطمینان خاطر روی اسکیت برد ایستاد. و حرکات نمایشی را انجام داد.

استحکام تیغه یا تراک‌ها

تیغه‌ها مانند فرمان ماشین عمل می‌کند که بتوانید به سمت چپ یا راست حرکت کنید. اکثرا جنس تیغه‌ها ازآلیاژ آلومینیوم می‌باشد تا علاوه بر داشتن وزن ایده آل ، مقاومت مناسبی داشته باشد.

تیغه-اسکیت-برد-ورزکالا-min

از دیگر برندهای محبوب نزد دوست داران ورزش اسکیت برد ، اسکیت برد display است. که جزو اسکیت بردهای خوش قیمت محسوب شده و بسیار پر طرفدار است.

این برند ، محصولات خود را در طرح‌های بسیار زیبا و جذابی تولید و عرضه می‌کند تا هر کس با هر سلیقه بتواند خرید خود را انجام دهد.

برای دیدن طرح‌ها و خرید اسکیت برد برند Display می‌توانید بر روی دکمه زیر کلیک کنید.

راهنمای خرید اسکیت برد حرفه‌ای

هنگام خرید اسکیت برد حرفه‌ای به عرض ، طول و هم چنین شیب اسکیت برد باید توجه کنید . صفحه‌ی باریک و شیب زیاد برای افراد حرفه‌ای مناسب می‌باشد تا بتوانند به راحتی حرکات نمایشی و حرکات چرخشی و پرش از مانع و ارتفاع را اجرا کنند . هرچه اندازه تخته کوچکتر باشد تعادل و حرکت با آن سخت‌تر خواهد بود.

 چرخ‌های کوچک‌تر و سخت‌تر باعث می‌شود اسکیت برد سریع‌تر شتاب بگیرد و حرکات نمایشی و فنی برای شخص اسکیت سوار راحت‌تر انجام شود.

اسکیت بردهای کوچک برای افرادی که از مرحله‌ی مبتدی رد شده‌اند و کنترل و حفظ تعادل بهتری برتخته اسکیت دارند توصیه می‌شود. اسکیت بردهای کوچک برای چرخش‌های سریع ، فراز و فرودها در کوچه و خیابان مانور بیشتری برای اسکیت باز فراهم می‌کند.

 

راهنمای خرید اسکیت برد

در این مقاله شما را با تمامی نکات در هنگام خرید اسکیت برد که باید به آن‌ها توجه داشته باشید آشنا کردیم. و شما می‌توانید با توجه به میزان علاقه و هم چنین سطح حرفه‌ای بودن خود (مبتدی تا حرفه‌ای )  اقدام به خرید اسکیت برد بادوام و مناسب برای خود کنید.

تیم ورزکالا ، سعی کرده است خریداران را برای خرید اسکیت برد راهنمایی کند.

واتساپ
ایمیل
لینکدین
تلگرام
فیس بوک

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

9 − 5 =

سبد خرید
بدلیل نوسانات قیمت ارز قبل از خرید لطفا قیمت را با مرکز تماس ورزکالا به شماره 02166475791 چک بفرمایید
بدلیل نوسانات قیمت ارز قبل از خرید لطفا قیمت را با مرکز تماس ورزکالا به شماره 02166475791 چک بفرمایید
فروشگاه
0 موارد محصول
حساب کاربری من